Brev:
2 år og vil ikke spise vores mad
22. februar 2006
Alder:
2 år
2 år og vil ikke spise vores mad
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig tidligere ang. vores søn Gabriel som er 2 år. Det er om hans aftensmad. Han vil ikke spise det vi få overhovedet... og jeg har nu prøvet det du beskrev til mig, men ingen ting virker.... det er meget frustrerende og temmeligt hårdt, at se ham hver aften tage maden i munden og derefter spytte den ud igen.
Selv det mad som jeg ved han godt kan lide, vil han ikke spise. Han spiser godt nok om morgen og til frokost, men hver dag når vi når til aftensmaden, er det den samme omgang igen og igen. Vi har så gjort det, at vi lader som ingenting, men heller ikke det hjælper...faktisk er der ingenting der hjælper. Det har nu stået på siden han begyndte, at få rigtig mad... og det er noget siden :O)
Så hvad skal jeg gøre, skal jeg lade ham "sulte" i 14 dage indtil han spiser det vi andre får eller hvad ? Sulte er måske også et stærkt ord at bruge, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det for dig.
Jeg kan heller ikke få ham til, at spise noget grønt overhovedet.... Og jeg er sku noget træt af, at det skal være så besværligt, for det ødelægger så meget istedet for, hvor det kunne være så hyggeligt.
Håber du kan hjælpe os, for vi er ved, at gå ud af vores gode skind.
Hilsen Joan