2 år og vil ikke spise vores mad

22. februar 2006

Alder:
2 år

2 år og vil ikke spise vores mad

Hej Helen

Jeg har skrevet til dig tidligere ang. vores søn Gabriel som er 2 år. Det er om hans aftensmad. Han vil ikke spise det vi få overhovedet... og jeg har nu prøvet det du beskrev til mig, men ingen ting virker.... det er meget frustrerende og temmeligt hårdt, at se ham hver aften tage maden i munden og derefter spytte den ud igen.

Selv det mad som jeg ved han godt kan lide, vil han ikke spise. Han spiser godt nok om morgen og til frokost, men hver dag når vi når til aftensmaden, er det den samme omgang igen og igen. Vi har så gjort det, at vi lader som ingenting, men heller ikke det hjælper...faktisk er ...

Annonce

... der ingenting der hjælper. Det har nu stået på siden han begyndte, at få rigtig mad... og det er noget siden :O)

Så hvad skal jeg gøre, skal jeg lade ham "sulte" i 14 dage indtil han spiser det vi andre får eller hvad ? Sulte er måske også et stærkt ord at bruge, men jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal beskrive det for dig.

Jeg kan heller ikke få ham til, at spise noget grønt overhovedet.... Og jeg er sku noget træt af, at det skal være så besværligt, for det ødelægger så meget istedet for, hvor det kunne være så hyggeligt.

Håber du kan hjælpe os, for vi er ved, at gå ud af vores gode skind.

Hilsen Joan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.